Smaakselectie door topchefs
In heel Nederland gekoeld thuisbezorgd
Direct van kleinschalige boeren
Thuis aan tafel, als in een restaurant

Meest gestelde vragen

- Lindenhoff & Corona

Wat doet Lindenhoff met betrekking tot het coronavirus (COVID-19)?

We houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus goed in de gaten en volgen altijd de adviezen vanuit de overheid en het RIVM. We hebben verschillende voorzorgsmaatregelen genomen om ervoor te zorgen dat uw bestelling veilig verwerkt en geleverd wordt. U kunt uw boodschappen dus gewoon bij ons blijven bestellen! Om uw gezondheid en die van onze chauffeurs te beschermen zal de bestelling voor uw deur geplaatst worden, zodat u deze niet direct hoeft aan te nemen. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn of er verandert iets dat brengen we u natuurlijk meteen op de hoogte.

Kan ik mijn boodschappen laten bezorgen gedurende de corona maatregelen?

Jazeker! Ook op lindenhoff.nl is het op dit moment een stuk drukker dan gewoonlijk, maar we zetten alle zeilen bij om iedereen gewoon van goed geproduceerde producten te kunnen voorzien! Juist nu vinden we het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot vers en gezond eten, zonder daarvoor de deur uit te hoeven.

Waar nodig zetten wij extra chauffeurs in om ervoor te zorgen dat wij uw boodschappen — ondanks de drukte — gewoon kunnen bezorgen op de dagen en tijden die u van ons gewend bent. We hebben zelfs een extra bezorgdag toegevoegd op dinsdag! Voor meer informatie over de bezorgdagen check deze pagina.

Kan ik boodschappen doen in de Marché?

Ja, gedurende de corona maatregelen zal de Marché vaker en langer geopend zijn! Met het sluiten van alle Nederlandse restaurants is een groot deel van de afzet van onze boeren weggevallen, en hebben wij dus extra veel verse seizoensproducten beschikbaar. We vinden het ontzettend belangrijk dat deze producten niet verloren gaan én dat we u — juist nu — zo goed mogelijk kunnen voorzien van gezonde, goed geproduceerde producten. Wij treffen extra maatregelen zodat iedereen met een gerust hart boodschappen kan komen doen en zorgen ervoor dat de schappen bomvol liggen met de lekkerste producten.

We willen u graag attenderen op het volgende:

  • Respecteer ieders gezondheid en houd 1,5 meter afstand. Om dit te waarborgen vragen we u bij drukte om even buiten te wachten.
  • Er liggen handschoenen voor u klaar bij de ingang, trek deze aan bij binnenkomst
  • U wordt verzocht om met pin te betalen
  • Er kan niets genuttigd worden in de Marché.
  • De Tuinkamer is momenteel alleen geopend voor koffie, thee & gebak to go.
  • Heeft u symptomen (hoesten / verkoudheid) dan word u verzocht de Marché niet te betreden

Kan ik nog steeds alcoholhoudende dranken bestellen?

Ja, dat kan! Onlangs heeft de rijksoverheid de maatregelen aangescherpt en mag er tussen 20.00 en 07.00 uur geen alcohol worden verkocht of bezorgd. Daarom passen wij tijdelijk ons leveringsvenster aan en bezorgen uw boodschappen nog steeds net zo makkelijk thuis – alleen nu tot 19.00 uur. Zo kunt u net als altijd een heerlijke fles wijn, glas bier of glaasje limoncello bestellen in onze webwinkel. Behalve een aangepast tijdsvenster, zult u dus niets anders merken wanneer u boodschappen bij ons doet.

Authentieke producten

Zijn jullie producten biologisch?

Dat leggen we graag uit! Bij Lindenhoff draait alles om authentieke smaak. Onze ervaring leert dat die authentieke smaak in principe slechts bereikbaar is als de dezelfde eisen gehanteerd worden als de biologische landbouw officieel doet. De meeste door Lindenhoff geselecteerde producten zijn dan ook als biologisch aangemerkt.

Maar dat is voor ons altijd een middel tot een doel, en geen doel op zich. Daarom voeren we op onze eigen boerderij geen keurmerken. Wij streven er zelf altijd naar om zo lekker en gezond mogelijk voedsel te produceren, op een manier die het welzijn van dieren vooropstelt en die de aarde intact laat voor een volgende generatie. We zijn altijd op zoek naar methoden en technieken die die doelen nóg beter haalbaar maken. Keurmerken hebben dan nauwelijks meerwaarde, en kunnen zelfs remmend werken.

Wij staan zelf voor onze producten, en laten de kwaliteit voor zich spreken. We kunnen de meest veeleisende chefs tot onze klanten rekenen, en die houd je niet voor de gek. Daarnaast kan iedereen zelf in Baambrugge langskomen om de boerderij te bekijken, en ons aan het werk te zien. Zodoende is de naam Lindenhoff zelf een beetje als keurmerk gaan gelden, dat ook als zodanig op het gehele assortiment afstraalt.

Wordt mijn bestelling echt op maat klaargemaakt?

Wij werken niet met een voorverpakt assortiment. Onze producten worden echt op maat voor u klaargemaakt, zo dicht mogelijk voor het moment van levering.

Het vlees dat u bij ons bestelt, wordt dus vers door onze slagers speciaal voor u gesneden. Zo kunt u bijvoorbeeld een losse runderribeye van 200 gram bestellen, maar u kunt er ook voor kiezen om de ribeye als prachtig braadstuk van 1 kilogram te laten snijden.

Voor kaas geldt hetzelfde: u kiest een product en het gewenste grammage, en vervolgens wordt dat door onze kaasmeesters voor u gesneden en verpakt.

Hoe worden de producten verpakt?

Vers vlees en ongesneden vleeswaren worden na het versnijden direct vacuüm verpakt. Gesneden vleeswaren worden verpakt in een kunststof schaaltje en geseald met luchtdicht folie – zo blijft het vlees mooi vers. Kaas wordt na het versnijden in speciaal kaaspapier gevouwen.

Ook onze groenten en fruit zijn nooit voorverpakt. Sterker nog, we proberen hier verpakking zoveel mogelijk te vermijden, omdat dit zowel het milieu als het product ten goede komt. ‘s Ochtends wordt uw order samengesteld uit een voorraad die vaak dezelfde dag nog vers is binnengekomen. Daarbij hebben we wederom smaak als uitgangspunt: de producten worden verpakt in een staat van rijpheid die na levering de best mogelijke smaak garandeert.

Hoe kan ik vlees en kaas het beste bewaren?

Op alle vlees en kaas staat een houdbaarheidsdatum vermeld die een goede indicatie geeft hoe lang het product houdbaar is.

Vlees in een vacuumverpakking kan afhankelijk van dier en snit, en mits gesloten en bij een temperatuur van maximaal 4 graden bewaard, tot een week goed blijven. Weet u bij levering al dat u het nog langer wilt bewaren, dan kunt u het vlees het beste meteen in de vriezer leggen. Daar kan het tot een jaar goed blijven (hoe groter en magerder het vlees, hoe langer het duurt voordat enig kwaliteitsverlies optreedt).

Vlees is een levend product, en kan enigszins van uiterlijk veranderen zonder bedorven te zijn. Zo kan vacuumverpakt vlees door zuurstofgebrek iets kleur verliezen. Als het vlees echter even voor de bereiding uit de verpakking wordt gehaalt, kan het ‘ademen’ en komt de kleur vanzelf weer terug.

Los daarvan kunnen lichte verkleuringen zich voordoen omdat wij geen kleurstoffen en speciale gassen gebruiken om het vlees kunstmatig van kleur te voorzien, en vormen zulke onregelmatigheden dus eerder een teken van authenticiteit dan van slechte kwaliteit.

Ook kaas is een levend product, dat zich in uw bezit nog verder ontwikkelt. Zo krijgen sommige kazen in de loop van tijd een minder frisse en meer nootachtige smaak, zonder dat daarmee ook de kwaliteit achteruit gaat. Daarbij moet gezegd worden dat verse en jongere kazen in kortere tijd geconsumeerd moeten worden, en vrij moeten blijven van schimmel. Oudere kazen mogen in principe wel verder schimmelen, waarbij ongewenste stukken gewoon weggesneden kunnen worden.

Denk er overigens aan om uw kazen op het juiste moment uit de ijskast te halen! De meeste kazen zijn het lekkerst als ze op kamertemperatuur zijn en moeten dus even buiten de ijskast op temperatuur komen. Blauwe kazen worden daarentegen doorgaans koud gegeten, en kunnen dus langer gekoeld blijven staan.

Hoe kan ik vlees het beste ontdooien?

Ontdooien zonder kwaliteitsverlies is een langzaam een voorzichtig proces. Idealiter verloopt dat proces als volgt:

  • U haalt het vlees een dag van tevoren uit de vriezer en legt het op een bord in de ijskast, zodat het rustig kan ontdooien. Grote stukken vlees hebben zeker 24 uur nodig om volledig te ontdooien.
  • U haalt het vlees, afhankelijk van de grootte, een half uur tot een paar uur voor het bereiden uit de ijskast, zodat het op kamertemperatuur kan komen.
  • Zo’n tien minuten voor het bereiden haalt u het vlees uit de vacuümverpakking, zodat het even kan ademen en wat kleur terug kan krijgen.

Staan de omstandigheden het u niet toe zo lang de tijd te nemen, dan kunt u het vlees in een bak water afhankelijk van de grootte in ongeveer een uur ontdooien. Leg daarvoor het bevroren vlees in de vacuumverpakking (of anderszins volledig afgesloten) in een bak koud water, en vervang het water iedere 20 minuten. Bereid het vlees zodra het op temperatuur is gekomen.

Wordt mijn product ontdooid geleverd?

Producten waar in de webwinkel een sneeuwvlok icoon bij staat zijn ontdooid bij bezorging. Sommige producten, zoals worsten, worden namelijk niet dagelijks vers gemaakt. Omdat wij niet met conserveringsmiddelen werken, is het noodzakelijk dat we deze producten meteen invriezen. Aangezien wij uw bestelling gekoeld vervoeren ontdooien deze producten op weg naar bestemming. Wij raden aan om deze niet opnieuw in te vriezen.

Bestellen

Kan ik het gewicht van mijn vlees zelf kiezen?

Wilt u een groot stuk entrecôte of juist meerdere kleine stukken van de bavette? Geen probleem! Het vlees dat u bij ons bestelt, wordt door onze slagers op maat voor u gesneden. Gebruik hiervoor de opties ‘aantal’ en ‘grammage’ op de productpagina. Al ons vlees wordt vacuüm verpakt en kan thuis – mits niet ontdooid – ook gelijk de vriezer in!

Ik heb een bestelling gedaan maar wil nog iets toevoegen of wijzigen

Om alle geplaatste bestellingen zo volledig mogelijk te leveren, kunnen bestellingen tijdelijk niet gewijzigd of aangevuld worden. We doen ons best dit zo snel mogelijk op te lossen.

Het lukt niet om mijn bestelling te plaatsen, wat kan ik doen?

Ook onze website heeft soms ook een slechte dag! Als u problemen heeft met het plaatsen of afronden van uw bestelling kunt u het beste even mailen naar thuis@lindenhoff.nl of bellen naar 06 34082899 – dan kijken wij graag even met u mee!

Ik heb een kortingscode en/of cadeaubon, hoe gebruik ik deze?

Wat leuk dat u winkelt met een kortingscode of cadeaubon! Voer deze code in tijdens het afrekenen en geniet van onze producten!

Bezorgen en ophalen

Op welke dagen kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Onze chauffeurs rijden op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag én zaterdag door heel Nederland en op woensdag en zaterdag naar Zeeuws-Vlaanderen om uw bestelling te bezorgen. Woont u binnen de ring van Amsterdam? Dan kunt u er ook nog voor kiezen om uw bestelling op maandag te ontvangen!

Bezorgen jullie door heel Nederland?

Jazeker, we bezorgen onze authentieke producten door heel Nederland! Alleen op de Waddeneilanden kunnen we helaas (nog) niet komen.
Binnen de ring van Amsterdam worden de bestellingen bezorgd met TringTring fietskoeriers, buiten de ring van Amsterdam werken we samen met Leen Menken.

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor slechts 4.95 euro kunt u ervoor kiezen om de mooiste boerenproducten door heel Nederland gekoeld bij u thuis te laten bezorgen! Voor bezorgingen in Zeeuws-Vlaanderen geldt een toeslag van 6 euro. Als u uw bestelling ophaalt bij onze Marché in Baambrugge betaalt u uiteraard geen bezorgkosten.

Wanneer moet ik mijn bestelling plaatsen?

Dat leest u hier!

Moet ik de hele dag thuisblijven om op mijn bestelling te wachten?

Nee hoor! Tijdens het plaatsen van uw bestelling kiest u een tijdsvenster waarin wij uw bestelling komen bezorgen. Als u buiten Amsterdam woont ontvangt u de avond van tevoren een e-mail van onze logistieke partner Leen Menken met daarin de precieze bezorgtijd.

Vanaf welk bedrag bezorgen jullie thuis?

Vanaf 50 euro kunt u ervoor kiezen om uw boodschappen thuis te laten bezorgen. Gelukkig hebben we genoeg mooie authentieke boerenproducten om uit te kiezen!  Uw bestelling ophalen bij onze Marché in Baambrugge kan natuurlijk altijd.

Rijden jullie dan helemaal naar Groningen? Dat is toch niet duurzaam?

Daar hebben we natuurlijk aan gedacht! Daarom werken we voor alle bestelling buiten Amsterdam samen met onze logistieke partner Leen Menken. De bestellingen worden op onze boerderij opgehaald door Leen Menken. Vervolgens worden alle bestelling (ook van andere partijen waar Leen Menken mee samenwerkt) in hetzelfde postcodegebied verzameld en rijdt de chauffeur met een volle bus in één keer die kant op. Zo blijft het vervoer zo duurzaam mogelijk. 

Hoe worden de producten geleverd?

U ontvangt onze authentieke producten in een papieren Lindenhoff tas. De tas is makkelijk op te vouwen en kunt u recyclen of u kunt de tas meegeven aan de chauffeur bij een volgende bestelling. Uw bestelling wordt in gekoelde busjes of bakfietsen geleverd zodat de producten nog mooi vers zijn bij ontvangst!

Ik wil mijn bestelling liever ophalen, hoe werkt dit?

U kunt er natuurlijk voor kiezen om uw bestelling op te halen bij onze Marché in Baambrugge en nog wat extra inspiratie op te doen, of u door onze slagers en kaasmeester te laten adviseren. U kunt dan gewoon uw bestelling plaatsen in onze webwinkel en vervolgens de dag en het tijdstip kiezen waarop u uw bestelling wilt komen ophalen – dan zorgen wij ervoor dat het voor u klaarstaat! 

Er ging iets mis of er miste iets in mijn bestelling. Wat kan ik doen?

Is er onverhoopt iets mis gegaan met uw bestelling of ontbreekt er een product? Voor dringende zaken kunt u bellen of whatsappen naar 06 34082899 ( bereikbaar op maandag – vrijdag tussen 9 en 17.30 uur en zaterdag tussen 10 en 16 uur). Voor vragen of opmerkingen met minder spoed kunt u mailen naar thuis@lindenhoff.nl. Uiteraard doen we ons uiterste best om zo snel mogelijk een passende oplossing te vinden!

Mijn bestelling heeft vertraging, wat moet ik doen?

Het kan onverhoopt voorkomen dat onze chauffeur door omstandigheden vertraging heeft. Uiteraard proberen wij u hier zo goed en tijdig mogelijk over te informeren zodat u hier rekening mee kunt houden. Mocht u wachten op uw bestelling en meer informatie willen dan kunt u het volgende doen:

Woont u buiten Amsterdam?
Neem dan contact op met onze logistieke partner Leen Menken op: 079 3634 179

Woont u in Amsterdam?
Neem dan contact op met onze klantenservice via: 06 34082899 ( bereikbaar op maandag – vrijdag tussen 9 en 17.30 uur en zaterdag tussen 10 en 16 uur).

Wordt mijn bestelling echt op maat klaargemaakt?

Wij werken niet met een voorverpakt assortiment. Onze producten worden echt op maat voor u klaargemaakt, zo dicht mogelijk voor het moment van levering.

Het vlees dat u bij ons bestelt, wordt dus vers door onze slagers speciaal voor u gesneden. Zo kunt u bijvoorbeeld een losse runderribeye van 200 gram bestellen, maar u kunt er ook voor kiezen om de ribeye als prachtig braadstuk van 1 kilogram te laten snijden.

Voor kaas geldt hetzelfde: u kiest een product en het gewenste grammage, en vervolgens wordt dat door onze kaasmeesters voor u gesneden en verpakt.

Is er een minimum bestelbedrag?

Omdat wij graag duurzaam willen omspringen met transport hanteren wij een minimaal bestelbedrag van 50 euro voor thuisbezorging door heel Nederland.

U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling op donderdag, vrijdag of zaterdag op te halen bij onze Marché in Baambrugge. Dit kunt u aangeven bij het afrekenen. Komt u uw bestelling ophalen, dan geld er geen minimum bestelbedrag.

Ik heb de chauffeur gemist, wat nu?

De chauffeur probeert eerst telefonisch contact met u op te nemen. Lukt dit niet, dan probeert hij uw boodschappen bij de buren te bezorgen en wordt u op de hoogte gebracht. Wanneer dit niet mogelijk is neemt de chauffeur uw bestelling mee terug en komen we op de eerstvolgende bezorgdag opnieuw bij u langs.

Horeca

Bent u een horecaondernemer?

U bevindt zich op dit moment in de webwinkel voor consumenten. Speciaal voor u als horecaondernemer hebben we een eigen site: lindenhoffhoreca.nl

Hoe kan ik de horeca afdeling bereiken?

Lindenhoff
Rijksstraatweg 9c
1396 JC Baambrugge

029 4291272
info@lindenhoff.nl

Maandag t/m vrijdag: 8:00 – 17:30 uur

Zaterdag: 8:00 – 16:00 uur

Ik heb een restaurant, wie kan ik bellen?

Fantastisch dat u geïnteresseerd bent in Lindenhoff. Deze webwinkel is voor het laten thuisbezorgen bij particulieren – klik hier om te zien welke contactpersoon u voor uw regio kunt benaderen.

Marché

Wanneer is de Marché open?

Wat leuk dat u naar de Marché wilt komen. U vindt onze openingstijden hier.

Let op: tijdens feestdagen kunnen onze openingstijden afwijken.

Wanneer is er weer iets te doen in de Marché

We organiseren regelmatig leuke activteiten en events bij onze Marché. Meld u aan voor onze nieuwsbrief of Facebookpagina om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws uit Baambrugge.

Verkopen jullie ook lacanche fornuizen?

Wist u al dat u via onze Marché ook de ambachtelijke fornuizen van Lacanche uit de Bourgogne kunt bestellen? De fornuizen zijn er in verschillende maten, allerlei kleuren en kunnen naar wens worden samengesteld. Elk Lacanche fornuis wordt op maat in Frankrijk vakkundig vervaardigd. Vraagt u in de Tuinkamer gerust naar de mogelijkheden!

Staan jullie ook op een markt?

Wij zijn ook te vinden op de ZuiderMRKT in Amsterdam op de Jacob Obrechtstraat op zaterdag van 9 tot 17 uur! Weer of geen weer; Mike staat elke zaterdag samen met een van zijn collega’s voor u klaar met een selectie geportioneerd vlees, diverse vleeswaren en wild!

Mijn account

Kan ik ook zonder account bestellen?

Ja dat kan! Het is mogelijk om een ‘snelle’ bestelling te plaatsen, zonder dat u een account aanmaakt. Als u vaker bij Lindenhoff bestelt is het echter wel zo makkelijk om een account aan te maken. Zo kunt u eenvoudig uw eerder gekochte producten bekijken en adreswijzigingen doorvoeren.

Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Geen probleem, een nieuw wachtwoord is eenvoudig aangemaakt!

  1. Klik op de login button naast het winkelwagentje
  2. Klik op wachtwoord vergeten en vul uw emailadres in. Druk vervolgens op “wachtwoord opvragen”.
  3. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met instructies om uw Lindenhoff wachtwoord te wijzigen.
  4. Zo kunt u weer heerlijke verder winkelen!

Onze dieren

Hoe leven de dieren bij jullie?

Bij Lindenhoff verkopen we de mooiste stukken vlees van rustieke rassen, afkomstig van onze eigen boerderij of van kleinschalige boerderijen in de omgeving met dezelfde visie. Onze dieren hebben een goed leven gehad met veel bewegingsvrijheid en hebben zich kunnen voeden met een natuurlijk dieet. Het dier wordt pas geslacht als het op een natuurlijke manier het streefgewicht heeft gehaald. Wilt u meer lezen over hoe wij op onze boerderij te werk gaan? Kijk dan hier.

Ik wil eens komen kijken op de boerderij, kan dat spontaan?

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij ons op de boederij! Op de volgende dagen kunt u een kijkje nemen in de stallen bij onze Baambrugse biggen en Gasconne koeien en uiteraard ook gelijk een stuk overheerlijke appeltaart met koffie in de Tuinkamer proeven:

Donderdag: 12.00 – 17.30 uur
Vrijdag: 9.30 – 17.30 uur
Zaterdag: 9.30 – 16.30 uur

U kunt ons vinden op de Rijksstraatweg 21 in Baambrugge. Hopelijk tot snel!

Hoe worden de dieren geslacht?

Onze dieren worden geslacht bij een kleine lokale slachterij met veel respect voor het dier en het vak. Dit gebeurt kleinschalig en artisanaal. De dieren verblijven eerst een aantal dagen op het slachthuis om tot rust te komen en te wennen aan de omgeving. De slacht gebeurt vervolgens op een rustige, stressvrije manier.